vrijdag 13 juli 2012

Agenda pimpen met stof.

Ook al is het net vakantie, ik heb alvast weer even wat inkopen gedaan voor volgend jaar. Waaronder deze simpele agenda van de blokker. De prijs weet ik niet precies meer, maar hij was niet duur. Ik heb gekozen voor deze effen zwarte omdat ik hem wil gaan 'pimpen' met stof. Had ik een agenda gekocht met een afbeelding op de voorkant, is er misschien kans dat deze door de stof gaat schijnen.



Bij Jan Sikkes in Drachten hadden ze een bak met couponnen (rest stoffen) van 30 bij 40 cm. Ik vond een leuke pastelgroene met witte stippen, precies mijn kleur! Voor deze coupon heb ik €2,95 betaald.




Nadat ik eest de vouwen uit de stof heb gestreken (met het strijkijzer) kan ik nu gaan 'kaften'. Voordat ik dit doe plak ik een lint (action) op de rug van het kaft, zodat ik deze straks als bladwijzer kan gebruiken. Dit doe ik met een gewone alleslijm, waarmee ik ook de stof plak.  De randjes van de stof sla ik 1 keer om, en plak deze vast. Zo kunnen ze niet gaan rafelen, en het zorgt tegelijkertijd voor een mooiere afwerking. Kaften maar!





En dit is dan het resultaat van mijn nieuwe agenda! Het kant had ik nog, ook deze kan je bij stoffen- of hobbywinkels kopen. het filten hartje had ik ook nog, deze kun je bij de blokker kopen in een zakje met een stuk of 8/10 hartjes in verschillende maten en kleuren. De foto van het meisje heb ik van internet gehaald. Deze kun je vinden onder 'vintage child photo'. Mijn agenda is precies geworden zoals ik wilde (: Nu nog hopen dat hij dit schooljaar overleefd.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Louise,
    Ik weet niet hoe actief je bent op je blog, maar ik heb een vraag.
    Waar heb je de stof vandaan die je gebruikt hebt voor je agenda?
    Ik zou deze stof graag kopen. Het is een specifieke kleur groen die je niet overal ziet.
    Ik hoor graag van je.
    Groet, Dieuwke Baars - dieuwke123@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Louise,
    Ik weet niet hoe actief je bent op je blog, maar ik heb een vraag.
    Waar heb je de stof vandaan die je gebruikt hebt voor je agenda?
    Ik zou deze stof graag kopen. Het is een specifieke kleur groen die je niet overal ziet.
    Ik hoor graag van je.
    Groet, Dieuwke Baars - dieuwke123@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen