dinsdag 17 juli 2012

Lavendel drogen & zelf geurzakjes maken.



 




Lavendel groeit weer volop. Je kan lavendel  heel goed laten drogen door er een bosje van te maken en deze ondersteboven op te hangen. Als ze droog zijn kun je het bosje neerleggen. Lavendel is 1 van de bloemsoorten die zijn geur behoud wanneer deze gedroogd word. En met een kanten lintje er omheen ziet het er nog mooi uit ook (:

Ook leuk om zelf te maken: een zakje met gedroogde lavendel. Gebruik hiervoor de gedroogde bloemetjes. Heerlijk voor op het toilet of in de kledingkast, en heel leuk om cadeau te krijgen. Hier een paar geurzakjes die ik zelf gemaakt heb:




 

8 opmerkingen:

  1. Erg mooi, die oude foto bij de lavendel. Zo simpel met zoveel effect!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zocht naar de juiste woorden en jij hebt ze me net gegeven: simpel, maar met zoveel effect. Klopt helemaal!

      Verwijderen
  2. Erg leuk, ik ga het ook zo proberen te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ga dit ook eens proberen . heb nog een oud geurzakje liggen ooit gekocht op een brocante markt al weer enkele jaren geleden .nu is de geur er inmiddels van af . heb een paar lavendel struikjes in mn tuin staan dus wil het gaan vullen met mn eigen lavendel .misschien dat ik ook nog een nieuw zakje kan maken van een oud stukje stof. en inderdaad leuk om kado te geven of te krijgen .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet je de lavendel voor of met de bloemen gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lavendel eerst te drogen hangen, best lavendel nemen die nog maar juist in de bloei staat anders vallen de bloemetjes af als ze droog zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik begin er vandaag aan! helaas wel op het einde van de zomer, ik wist niet dat je het best snel deed... anderzijds hebben ze nu natuurlijk mijn tuin kunnen sieren ;-)
    Bedankt Louise :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn lavendel is voor de derde keer in bloei geschoten ... dus ook aan het einde van de zomer kan er nog voldoende geplukt worden om in de kast te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen